Szczegóły TMGW
Masz problem z motywacją i regularnym treningiem ?
Brakuje Ci zmotywowanych partnerów wspinaczkowych?
Chcesz nisko budżetowo poznać najlepsze europejskie miejsca wspinaczkowe?
Zapraszamy na towarzyską motywującą grę wspinaczkową!
.
Historia:
Kilkanaście lat temu w czasie wyjazdu na Sardynię „Mały” Mariusz Kopacki (krakowski taternik poznany w kolebie pod Mnichem) rzucił propozycje by uatrakcyjnić wyjazdy rywalizacją w grze wspinaczkowej. Pierwsza „Gra” nie była doskonała, to jednak zelektryzowała towarzystwo wspinaczkowe, sprawiając że wrócił powiew pasji. To „Mały” w pierwszych latach był motorem napędowym w tworzeniu gry i jej sędzią głównym. Pomagało mu kilka osób by grę stworzyć doskonałą. Sam włączyłem się przy kolejnej edycji i od razu mnie wzięło. Z nową energią dołożyłem szereg nowych modyfikacji a wprowadzona na wielu obozach na Kalymnos w Leonidio i na Sycylii po szeregu udoskonaleń „Gra” zaczęła zmierzać w kierunku gry sprawiedliwej i motywującej dla wszystkich uczestników, niezależnie od poziomu wspinaczkowego! To kursanci dołożyli szereg cennych uwag i rozwiązań, sprawiając że dzisiaj jest to GRA w wersji on-line, z czytelnym ciągłym monitorowaniem wyników.
Po kilkunastu edycjach wiemy że u strych lisów turniej daje powiew pasji młodości, u młodych pasję, u wszystkich duże zaangażowanie i motywację do treningu by wrócić na kolejny lepiej przygotowanym i zawalczyć z sobą samym, gdy inni stają się partnerami. W czasie trwania gry, motywacja i zaangażowanie jest tak duże że wbijamy się w drogi o których nigdy nie myśleliśmy, bo o tym czy spadniemy czy nie często decydujemy już sami.
Fenomenem gry jest to że poza podniesieniem indywidualnej motywacji, przekraczaniem własnych barier i integracji, wygrywa w niej każdy kto się w nią zaangażuje, a na finalne zwycięstwo największe szanse ma ten który podniesie rękawice dla siebie najcięższą, bo w tej samej grze rywalizują wspinacze z różnym poziomem wspinaczkowym na równych zasadach jednak wygrywa największy fajter!
Kurs skałkowy i obóz to doskonały start, jednak żeby nauczyć się wspinania, wyjazdów potrzebujecie jeszcze kilka, dlatego naszą propozycją jest gra w wersji nisko budżetowych wyjazdów dających Wam możliwość uczenia się dalej pod naszymi skrzydłami pełnego wspinaczkowego zaangażowania, poznając przy okazji partnerów i nowe wspinaczkowe najlepsze miejsca na świecie.
.
Plan dnia :
Zwyczajowe wyjście w skały jest o godzinie 08:00. W Pierwszych dwóch dniach będziemy chodzić lub jeździć całą grupą w sektory gdzie drogi dopasowane będą do waszych umiejętności wspinaczkowych 5b-6c.
Około 16:00 zwyczajowo wracamy ze skał i o 18:00 pójdziemy do knajpy gdzie lider dnia nie zapłaci za kolację :).
Ponieważ większość z Was nie ma pojęcia jak taktycznie rozplanować siły na grze, cala moja wiedza jest do Twojej dyspozycji. Bedę podpowiadać Ci na jakich drogach się rozgrzewać, ile wspinać się w pierwszych dniach, kiedy i jak długo odpoczywać a kiedy cisnąć do odcięcia. W sektorach będę się z Wami wspinać i podpowiadać patenty jeżeli będziesz tego oczekiwał, przy trudnym dla Ciebie RP powieszę Ci ekspresy lub je zdejmę jeżeli sam z tym sobie nie poradzisz.
Styl OS ma w grze ma największą promocję dlatego z dużym prawdopodobieństwem będziesz zwiększał umiejętności doboru i obserwacji drogi przed startem, planowania, odpoczywania selektywnie rozluźniając mięśnie, dynamicznego odciążania, szybkiej oceny sytuacji i znajdywania rozwiązania ruchowego, a jak nie padnie OS to mapowtania – odczytywania i zapamiętywania sekwencji, szybkiego za cykania drogi i jej szybkiego efektywnego prowadzenia RP.
Nasi kursanci wracali z nami na gry już wielokrotnie najczęściej za każdym razem podnosząc swoje życiówki. Teraz z grą chcemy wyruszyć na szerokie światowe wody, bo w palnie: Francja, Hiszpania, Włochy, Turcja , Laos, Tajlandia i oczywiście ciągle dobra nowa Grecja:)
.
Logistyka:
Tym razem nie załatwimy wszystkiego za ciebie w niskiej cenie pakietu startowego. Przed wyjazdem udostępnimy Ci dokument gdzie będziesz mógł dołączyć do:
grypy lotniczej ( daty turnieju są w czasie gdy dostępne są tanie połączenia z chociaż jednego z dużych miast Polski)
grupy transportowej (samochody musicie dogadać i sami rezerwować dla swojej grupy transportowej).
grupy noclegowej (sugerujemy okolicę kwatery tak by wszyscy mogli być w jednej miejscowości niedaleko od restauracji lub koło siebie jednak sami rezerwujecie noclegi).
Samozwańczy lider każdej grupy zaprasza do grupy transportowej, noclegowej i w ten sposób zdobywa pierwsze punkty w grze, wiec nie masz na to czasu to się podłączysz, chcesz zdobyć pierwsze punty to będziesz organizował logistykę!
Sprzęt:
Będziecie wspinać się na własnym sprzęcie dlatego w udostępnionym dokumencie połącz się w zespół wspinaczkowy z osoba wolną o podobnej wadze i skoordynujcie odpowiednią ilości sprzętu, bo nie każdy musi przywozić linę 80 metrową i 24 ekspresy, ale nie możne też tego sprzętu zabraknąć w zespole!
Noclegi:
Na miejscu będziecie rezerwować w cenie około 10-20 euro, w jednym lub kilku pensjonatach. Standardowo mieszkamy w standardzie dwugwiazdkowym. Kluczem są: wygodne materace, ciche miejsce, ogrzewanie, toaleta, prysznic, mała kuchnia!
Wyżywienie:
Zwyczajowo lunch jemy w skałach, a przygotowujecie go sobie sami. Po śniadaniu, lunchu, wspólne posiłki wieczorem w restauracji, podsumowanie dnia, wyłonienie lidera dnia, rekalibracja, integracja.
Weź ze sobą koniecznie:
- dowód osobisty lub paszport- ważne co wpisałeś w bilecie lotniczym
- prawo jazdy
- bilet na samolot
- sprzęt jaki zadeklarowałeś zabrać w dokumencie grupowym
- gotówka- euro całość opłat lokalnych oraz pakiet startowy
- karty płatnicze,
- dopasowaną i bezpieczna uprząż wspinaczkowa- ciasna w biodrach i ze szpejarkami na kolcach biodrowych a nie na plecach!
- lina 70 metrów na zespół ( dopasanie wagowe w tabeli grupowej )
- 18 ekspresy na zespół ( co najmniej 10 długich)
- oburęczny przyrząd asekuracyjny wspomagający asekuracje typu: Ergo, Clip up, Revo ( nie kubek asekuracyjny), którym umiecie poprawnie asekurować!
- karabinek półautoamtyczny typu np twin gate dopasowany do przyrządu asekuracyjnego
- mały karabinek zakręcany
- Ohm u osób ważących więcej niż 100 kg
- kask wspinaczkowy
- buty wspinaczkowe
- magnezja + woreczek
- repik 6mm miękki 140 cm
- mailon min 800 kg
- maść wspinaczkowa do regeneracji opuszków palców
- buty podejściowe poniżej kostki z dobrym wibramem mogą być adidasy ale nie sandłay !!!
- lekkie obuwie domowe przydatne pod prysznic i na plażę typu croksy
- trzy krótkie koszulki
- bluza wspinaczkowa
- długie spodnie do wspinania trwały Agrest
- kurtka przeciw deszczowa
- bielizna, skarpetki
- kąpielówki, strój kąpielowy,
- primaloft
- czapka z daszkiem
- plecak w skały ok. 40 l
- torba podróżna na spakowanie całości bagażu- może być walizka,
- okulary przeciwsłoneczne z ochroną UV,
- rzeczy do mycia
- krem przeciwsłoneczny UV 50-ka
- ubezpieczenie EKU
- apteczka osobista z lekami własnymi na które nie jesteś uczulony/a
- kosmetyczka
- jeżeli nie skończyłeś jeszcze 18 lat to potrzebujesz pisemną zgodę rodziców na uczestnictwo w obozie
polecane
- maska do pływania
- korki do uszu( koguty, muezin, osły, hrapacze itd)
- off na komary
Skalny Turniej Wspinaczkowy
2025:
13-18.01
Hiszpania ( szczegółowa lokalizacja będzie ogłoszona na 7 dni przed terminem i zadecydują prognozy pogody)
Podane daty to czas trwania turnieju. Na miejsce trzeba dotrzeć najpóźniej dzień przed jej rozpoczęciem, a powrót planować najwcześniej dzień po zakończeniu.
Koszty:
Pakiet startowy:
150 euro – kursanci Kilimanjaro (obozy, kursy wielowyciągowe, kursy taternickie)
200 euro – partnerzy wspinaczkowi naszych absolwentów turniejów, obozów lub kursów taternickich.
Pakiet startowy obejmuje:
- możliwość udziału w turnieju
- opiekę sędziowską
- nagrodę dla zwycięscy: koszulka fajtera Kilimanjaro, spodnie Agrest, nagroda za II i III miejsce
- intergrację i niezapomniane aktywne wakacje
Pakiet startowy nie obejmuje:
- transportu lotniczego około 1000 zł,
- przejazdów lokalnych – koszt wynajmu samochodu, paliwa dzielony na ekipę transportową- około 40-60 euro osoba,
- zakwaterowania – ok. 100-120 euro w standardzie **
- ubezpieczenia: kosztów leczenia (obowiązuje karta EKUZ). Nie zapomnij się ubezpieczyć przed wyjazdem, bo przelot do szpitala ze skręconą kostką może być najdroższa akcją ratunkową w twoim życiu.
- wyżywienia – podobnie jak w Polsce, coś jeść trzeba, bistra oraz restauracyjki oferują posiłki w cenie 6-8 euro śniadanie i 10-15 euro kolacja. Można gotować w kuchni z lokalnych produktów, jest kilka marketów i straganów, a ceny w nich nie odbiegają znacząco od polskich cen w kurortach górskich czy nadmorskich.
Ponieważ założenie wyjazdów jest niskobudżetowe to terminy są tak dobierane by ceny były jak najniższe, ciągle z dobrą pogodą, lecz nie koniecznie ciepłym morzem!
Dla kogo dedykowany jest gra?
Dla osób które znamy aby gra była sprawiedliwa, czyli dla naszych obozowiczów, taterników i turniejowiczów. Jeżeli jednak na co dzień wspinasz się z kimś z tej grupy i będzie ona twoją osobą rekomendującą to też możesz brać udział w turnieju !
Dla osób potrafiących się już wspinać na poziome co najmniej 6a OS, bo loty są codziennością a ryzyko kontuzji spada gdy latacie w terenie pionowym!
Ponieważ nauczanie wspinania to proces podzielony na etapy podstawowy i ponadpodstawowy to zapraszamy wcześniej na obozy podstawowe i na obozy ponadpodstawowe.
Na 7 dni przed startem będziesz musiał wypełnić arkusz karty zawodnika.
Procedura rezerwacji:
Napisz maila do biuro@kilimanjaro.com.pl, z tytułem Gra wspinaczkowa i podaj rok. W treści maila podaj datę i instruktora prowadzącego obóz, turniej, czy kurs taternicki Kilimanjaro w którym uczestniczyłeś, lub nazwisko naszego absolwenta który Cię rekomenduje i będzie brała udział w grze! Nisko budżetowy turniej na starcie jest nagrodą dla naszych absolwentów obozów, lub kursów taternickich (więcej w zakładce „Co się będzie działo„) i dla ich dobrych znajomych!
Jeżeli spełniasz wymagania to zwrotnie wyślemy do Ciebie wszystkie informacje jakie potrzebujemy by twoja rezerwacja była kompletna.
Dodatkowo:
-
jeżeli nie skończyłeś/-aś 18 lat, musisz mieć pisemną zgodę rodziców na wyjazd,
- oczekujemy od Ciebie ponadprzeciętnej wydolności fizycznej, chcielibyśmy wiedzieć o wszystkich dolegliwościach zdrowotnych, które mogły by uniemożliwić swobodne uczestnictwo w programie . turnieju. Wszystkie informacje będą poufne i tylko do wiadomości Instruktorów prowadzących turniej,
-
zapisując się na Towarzyską Motywującą Grę Wspinaczkową TMGW równocześnie akceptujesz Regulamin gier, zawodów, kursów, szkoleń i obozów.
- latanie w skałach nawet na drogach sportowych jest zajęciem niebezpiecznym. Wykonując wszystko poprawnie i tak możesz skręcić kostkę, połamać się, zwierzęta takie jak kozy, czy wspinacze mogą zrzucić na ciebie kamienie.
- Musisz akceptować ryzyko związane z uprawnianiem wspinaczki w skałakch, bo organizator nie bierze odpowiedzialności za stan asekuracji, jakość asekuracji i inne zdarzenia wynikające z uprawiania wspinaczki skałkowej.
- jeżeli chcesz liczyć na tani bilet lotniczy to zapisz się z dużym wyprzedzeniem
0 dzień dojazdowy, ewentualny wcześniejszy indywidualny rozwspin
1 dzień: 08:00 rozpoczęcie gry, zasady bezpieczeństwa, zasady rywalizacji, o 10:00 start – 19:00 wspólna kolacja
2 dzień gry. 18:00 wspólna kolacja
3 dzień gry.18:00 wspólna kolacja
4 dzień gry.18:00 wspólna kolacja
5 dzień gry.18:00 wspólna kolacja
6 dzień gry. 18:00 wspólna kolacja wspólna kolacja i zakończenie turnieju
7 dzień- powrót
Każdy z uczestników indywidualnie planuje dni odpoczynkowe!
Zasady gry:
1. Gra odbywa się podczas wyjazdu wspinaczkowego, a czas jego trwania jest określony liczbą dni, w których zdobyte punkty wpisywane są do tabel.
2. Podstawą do opracowania tabel jest pojęcie tzw. „MAKSA”, czyli poziomu trudności (wyrażonego określoną cyfrą z zakresu używanych skal trudności dróg wspinaczkowych), który dla danego wspinacza jest maksymalnym przy przejściu w stylu OS.
3. Minimalna wymagana ilość dróg każdego dnia wspinania to ….
4. Do tabel wpisuje się najwyżej punktowanych przejść z każdego dnia. Jeśli wspinacz poprowadzi więcej dróg to przechodzą one do tzw. ZAPASU.
5.W czasie trwania gry drogi z ZAPASU mogą być wykorzystywane zgodnie z pozostałymi regułami rywalizacji.
6.Tworzenie ZAPASU, czyli prowadzenie większej ilości dróg od wymaganej są elementem indywidualnej strategii każdego z uczestników.
7.Roszada, 8.Poker, 9.Joker, 10.Dobranie, 11.punktacja za trudność,12. punktacja za styl, itd
Każdego dnia odbywa się podsumowanie i finalne zwycięstwo największego taktyka i fajtera.
Szczegóły gry zostaną ogłoszone w pierwszym dniu !
Bezpieczeństwo:
Z uwagi na bezpieczeństwo uczestników na TMGW zapraszamy wspinaczy umiejących się bezpiecznie wspinać z dolną asekuracją, co najmniej po kursie skałkowym!
Limit osób startujących w grze to 15 wspinaczy!
Obowiązują zasady fair play, oraz wszystkie zasady bezpiecznego wspinania.
Są to między innymi: kontrola partnerska, poprawne przewiązane przez stanowisko, węzeł na końcu liny, bezpieczny wycof z pojedynczego punktu( zabezpieczanie prusikiem), obuwie u asekuranta zasłaniające palce, przyrząd asekuracyjny wspomagający asekuracje typu clic-up, revo ( zakaz używania klasycznych kubków asekuracyjnych), kask u obu partnerów, wpinanie się do wszystkich wpinek na drodze itd. Nie stosowanie się do zasad bezpieczeństwa będzie skutkować wykluczeniem z gry!
Organizator nie bierze odpowiedzialności za stan asekuracji na drogach, ani za inne wypadki losowe nie zawinione z jego winy. W czasie gry należy wspinać się bezpiecznie nie łamiąc podstawowych zasad bezpieczeństwa, jednak wspinanie sportowe jest sportem ekstremalnym i w trakcie jego uprawiania pomimo zachowania wszystkich zasad bezpieczeństwa grozić mogą Ci śmiertelne niebezpieczeństwa ( kozice mogą zrzucić kamienie, wspinaczowi może urwać się chwyt itd). Startując w grze masz pełną świadomość ryzyka i nie będziesz wnosił żadnych roszczeń prawnych do organizatora w przypadku wypadków losowych czy błędów w asekuracji u twojego partnera.
Sędzią głównym jest Piotrek Sztaba instruktor Skalny, Taternictwa i Alpinizmu PZA, aktywny wspinacz, wielokrotny sędzia na wspinaczkowych pucharach i mistrzostwach Polski.
Pierwszego dnia przypomnimy: poprawną asekuracje, kontrola partnerską, komendy, wpinki, agrafka, wycof, przewiązanie, zjazd po ukosie lub w przewieszeniu, likwidacja expresów, bezpieczny wycof ze środka drogi. Będzie to po to żebyście wspinali się bezpiecznie i z odświeżoną wiedzą. Tego dnia łączymy Was w pary wspinaczkowe uwzględniając umiejętności, wagę, doświadczenie wspinaczkowe i Wasze preferencje. Przed południem ogłoszenie szczegółowych zasad i start gry.
Towarzyska Motywująca Gra Wspinaczkowa jest własnością intelektualna Mariusza Kopackiego i Piotra Sztaby. TMGW jest udoskonalana przez nas, naszych przyjaciół i kursantów w czasie kilkunastu lat prywatnych wyjazdów wspinaczkowych i kilku lat obozów. Wszelkie próby jej prywatnego i komercyjnego wykorzystania w całości lub w części bez pisemnej zgody właścicieli będą ścigane prawem .
Kilkaset aktualnych i niezależnych opinii o wszystkich naszych kursach, obozach znaleźć możesz na naszej stronie fb lub google
poniżej prezentujemy kilka opini dotyczących obozu technicznej wspinaczki skalnej na Kalymnos, w czasie których w ostatnich 3 dniach rozgrywaliśmy grę wspinaczkową:
„Grecka wyspa Kalymnos, obóz sportowy i Piotrek Sztaba to fenomenalne połączenie. Po pierwszych godzinach widać już, że to miłośnik wspinaczki, podróżowania i pozytywnych ludzi. Po kilku latach wcześniejszego wspinania, u Piotrka nauczyłem się przede wszystkim lepszego czucia skały i regulowania używanej siły do rzeczywistych trudności. Zdecydowanie częściej byłem w ścianie wyluzowany, a to przekładało się na wyniki i na poziom zmęczenia na koniec dnia. Atmosfera na obozie po prostu ekstra. Bardzo ciekawe sektory i drogi, pyszne, greckie jedzenie, a w czasie wolnym plaża! Na pewno będę wracał na Kalymnos i na pewno będę wracał do Piotrka :)”
„Własne wróciłem z obozu wspinaczkowego na Kalymnos. Absolutnie mogę polecić taki wyjazd z Kilimanjaro. Obóz został poprowadzony w pełni profesjonalnie i z bardzo dużym zaangażowaniem ze strony prowadzącego Piotrka Sztaby. Całe dnie spędzone w skałach, wiele zrobionych dróg (w tym życiówki) oraz świetna atmosfera – to jest to czego oczekiwałem. Polecam!”
Sebastian Rus
„Polecam wyprawy z Kilimanjaro z całego serca! Ogromna wiedza górska Piotra Sztaby, świetne przygotowanie logistyczne od A do Z, absolutnie nie ma do czego się przyczepić. Wyjazd na Kalymnos przeszedł moje najśmielsze oczekiwania pod każdym względem. Do zobaczenia następnym razem! :)”
„Wspaniała atmosfera wyjazdu plus techniczne podpowiedzi sprawiały że każdy dzień wspinania kończyłem z poczuciem spełnienia i pewnością że już więcej nie dam rady. A następnego dnia od nowa ….
„Obóz wspinaczkowy na Kalymnos to wszystko, czego można oczekiwać podczas tygodniowego wypadu na wspin. Piotr Sztaba po raz kolejny dał uczestnikom konkretną dawkę wiedzy (dwa dni przygotowujące do konkretnego wspinania, ćwiczenia pomagające wejść na wyższy poziom, techniki wspinania w różnych formacjach skalnych, wspinanie w kilku rejonach, bardzo dobre prowadzenie podczas wspinania stylem „flash”). Dodatkowo pełen pakiet informacji dotyczący Kalymnos (gdzie spać, jeść, wspinać się, jak się przemieszczać, co robić w dzień restowy). Nie mam żadnych uwag, zresztą podobnie jak po kursie taternickim. Jeżeli ktoś się zastanawia czy skorzystać z usług Kilimanjaro, to bardzo polecam”